DOLAR 32,2065 0.1%
EURO 34,9571 -0.1%
ALTIN 2.505,12-0,20
BITCOIN %
İstanbul
23°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Arka tekerleklerde ikinci direksiyon hayata geçiyor: Lamborghini’den yol tutuşta devrim
42 okunma

Arka tekerleklerde ikinci direksiyon hayata geçiyor: Lamborghini’den yol tutuşta devrim

ABONE OL
24 Aralık 2023 00:30
Arka tekerleklerde ikinci direksiyon hayata geçiyor: Lamborghini’den yol tutuşta devrim
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Lamborghini tamamen yeni bir otomotiv teknolojisini hayata geçirmek üzere piste çıktı. Aktif Tekerlek Göbeği teknkolojisi hem akıllı hem de karmaşık, ancak temel amacı basit: Bir otomobil hareket halindeyken kamber ve toe hizalama ayarlarının gerçek zamanlı kontrolünü sağlamak.

ARAÇ DİNAMİĞİNİN SON SINIRLARINDAN

Lamborghini’nin baş teknik sorumlusu Rouven Mohr’a göre bu, araç dinamiğinin son sınırlarından biri. caranddriver’ın aktardığına göre süspansiyon geometrisi genellikle bir dizi uzlaşmaya dayanır ve hareket halindeki bir otomobilin yarattığı yükler kaçınılmaz olarak bunlardan en azından bazılarını olumsuz etkiler. Ve pist için doğru olan hizalama ayarları caddede erken lastik aşınmasına neden olur, bu nedenle birçok yüksek performanslı otomobil pist hizalama ayarlarına sahiptir ve ileri geri geçiş gerektirir. İki farklı düzlemde dönen tekerleğin hareket yönüne göre açısı ve kamber ile yere göre yan açısını raktif kontrol elde etmek bu tavizlerin çoğunun ortadan kaldırılabileceği anlamına gelir. 

Fikrin kendisi yeni değil ve Mohr daha önce çalıştığı VW’nin kardeşi Audi’de bu konuda çalışmalar yapıldığını kabul ediyor. Ancak, tekerleği iki düzlemde hareket ettirmek için gereken donanımın yanı sıra, zorluk, avantajlardan yararlanılmasına izin verecek kadar hızlı ve doğru bir şekilde yapabilen bir kontrol sistemi oluşturmaktır. Bu ise Lamborghini’nin öncülük ettiği bir alan.

ARKA DİREKSİYON SİSTEMİ

Sistem Huracan prototipinin arka tekerleklerinin her birinde özel olarak çalışıyor. Aktif ayak parmağı kontrolü özünde bir arka direksiyon sistemidir. Elbette daha önce de benzer sistemler vardı ama bu sistem tekerlekleri, ön kenarların çok hafifçe birbirine doğru baktığı toe-in ile tam tersini yaptığı toe-out arasında hareket ettirebiliyor. Çok genel bir ifadeyle, toe-out bir aracı daha reaktif ve dönüşe daha istekli hale getirirken, toe-in daha iyi yüksek hız dengesi sağlıyor.

AKTİF KAMBER KONTROLÜ 

Aktif kamber kontrolü ise daha devrimsel. Viraj yükleri altında, bir araç eğilir ve süspansiyon sıkışır, bu da lastik dişi ile yol yüzeyi arasındaki ilişkiyi değiştirir. Lastiğin temas alanında eşit olmayan basınç dağılımı yol tutuşunu azaltır. Birçok performans aracı bunu telafi etmek için negatif kamber yani lastiğin iç kenarına yaslanması ile ayarlanır, ancak bunu yapmak düz çizgi çekişini azaltır ve lastik aşınmasını artırır. Lamborghini’ye göre Aktif Tekerlek Taşıyıcı’nın yüke göre ayarlanabilmesi, lastiğin yüzde 25’e kadar daha fazla viraj alma kuvveti üretmesini sağlıyor.

Aktif Tekerlek Taşıyıcı, başlangıçta bir yüzü şanzımana bağlanan yarım şaftla, diğer yüzü ise tekerleği tutan göbekle birleşen büyük bir göbek tertibatı gibi görünüyor. Ancak içindeki iki döner flanş, iki taraf arasındaki göreceli açıyı değiştiren şeydir. Bunlardan biri kamber ve diğeri toe’yi kontrol eder. Bunlar 48 voltluk elektrik motorları tarafından dişli ile tahrik ediliyor. Ayrıca sistem sadece arka tekerlekler için tasarlanmış.

Aktif Tekerlek Taşıyıcı her iki yönde 6,6 dereceye kadar toe ayarı ve 2,5 derece pozitif ve 5,5 derece negatif kamber ayarı yapabiliyor. Her iki düzlem de aynı anda ayarlanabiliyor ve elektrik motorları bunu saniyede 60 dereceye kadar yapabiliyor. Dolayısıyla, mümkün olan en uç değişiklik bile saniyenin çeyreğinden kısa bir sürede gerçekleştirilebilir.

Mohr’a göre burada işin kolay kısmı donanım. Aktif Tekerlek Taşıyıcıyı kontrol etmek için son derece karmaşık bir dinamik kontrol sistemi gerekiyor. Bu sistemin nihayetinde denge kontrolü, tork yönetimi ve aktif aero sistemleriyle ortak çalışması gerekecek. Ancak bunun gelecekte olacağı ifade ediliyor. Şu anda prototip yalnızca herhangi bir çekiş veya denge kontrolü olmadan arkadan tahrikli bir Huracan Evo’da çalışıyor.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
dedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetideneme bonusu veren sitelerantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escortantep escorthaberistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum