İstanbul yeni bir metroya daha kavuşuyor.
Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro Hattı, 10 Mart pazar günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla hizmete girecek.
Açılıştan önce hattı inceleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Enson Genel Yayın Yönetmeni İlyas Efe Ünal’ın sorularını yanıtladı.
“Bu bölgeyi metro ile tanıştırmış olacağız”
Uraloğlu, açılacak yeni hattın önemine değinirken, ” sahilden başlayıp Kirazlı’ya kadar gideceğiz. Bahçeşehir, Güngören, Bağcılar… Çok yoğun bir nüfusun yaşadığı bölge. Bunu hizmete açtığımızda İstanbul’daki ulaşım süreleri ve kuzeydeki araç sayılarının çok azalacağını öngörüyoruz. Modern güvenilir bir taşıma sistemiyle, bu bölge -ki bu bölge eksik kalan yerlerden bir tanesi- bu bölgeyi de inşallah metro ile tanıştırmış olacağız.” dedi.
“Metro yapılmazsa trafik yoğunluğu yüzde 90 olur”
İstanbul trafiğini hafifletme açısından metroların önemine vurgu yapan Uraloğlu, sözlerine şöyle devam etti:
İstanbul’da yaşayanlar bilirler. İstanbul’un nüfusu istanbul escort çok hızlı artıyor. Ve bir kentleşme var. Burada lastik tekerli araçlar için ana arterler, ya da yüzeyden taşımalı yeni hatlar açamadığınızda trafikte yüzde 90’lara yanaşacak bir seyir olacak.
Biz yüzeyde yani hatlar açamıyorsak o zaman yer altına inmemiz gerekir. Yer altına inerek bunu rahatlatmalıyız ki dünyanın her tarafında da bu böyledir. Özellikle ihtiyaç olan bütün şehirlerde yer altına inmemiz gerekir. İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa gibi..
Mart bitmeden Havaalanı – Arnavutköy Hattı’nda açılış
Uraloğlu’na İstanbul özelinde İBB’nin yapması gereken hizmetin Bakanlık tarafında yapılması da soruldu.
Uraloğlu konuyu şu ifadelerle yorumladı:
“Havayolu ile Arnavutköy arasındaki 14 kilometrelik kısmı da bu ay içerisinde açmayı planlıyoruz.
“Burada çok net bir tespit yapalım. Burada görev belediyelerin”
Burada çok net bir tespit yapalım. Burada görev belediyelerin. Kanun bunu emrediyor. Bakanlığın yetkisi, belediyelerin yaptığı uygun projeleri onaylamaktır olmayanları düzeltmektir.
Belediyeler bu metroların bakanlığımız tarafında yapılmasını talep edebilirler. Cumhurbaşkanımız da uygun görürlerse onun kararıyla bunları bakanlığımızın uhdesine alıyoruz.
“Bizim 12 ilde metro projelerimiz var”
Bizim 12 ilde metro projelerimiz var. Dolayısıyla 2019 öncesinde bakanlığımız tarafından yapılması istenen metrolar bu metrolarımız. Ve biz bunları bitirdiğimizde inşallah 150 kilometreye yaklaşmış olacağız.
Bir kısmının işletmesini biz yapıyoruz bir kısmını da İBB’ye veriyoruz. Bazen aynı ritimde gitmediniz zamn soru işaretleri olabiliyor. Vatandaşımızın kafası karışabiliyor. Hizmet hizmettir. Biz hizmetlerimizi aksatmamaya devam ediyoruz.
“Yatay metroları dikey hatlarla entegre etmemiz gerekiyor”
Ünal, Uraloğlu’na İstanbul’da yatay hatlardan sonra dikey entegre hatları da sordu.
Uraloğlu, kuzey-güney hattında İstanbul’un genişlediğini belirterek şöyle konuştu:
İstabul’un yayılması… Birçok şehirde de bu böyledir doğu-batı ekseninde. Bu tarihte de hep böyle olmuştur.
Bazen coğrafya bunu istanbul escort bayan emretmiş. Bazen insanların alışkanlıkları… Ama son zamanlarda ticaret hatları da kuzey-güneyde gelişti.
İstanbul’da zaten doğu-batı ekseninde çok yayıldı , şimdi özellikle Karadeniz’e doğru bir genişleme söz konusu. Bizim bu Bakırköy-Kirazlı hattımız da kuzey-güney eksenli. Doğu-batıda birçok iş yatık. Kuzey -güneyde de onları birbirine entegre etmemiz gerekir.
GÜNDEM
13 Aralık 2024SPOR
13 Aralık 2024GÜNDEM
13 Aralık 2024SPOR
13 Aralık 2024SPOR
13 Aralık 2024GÜNDEM
13 Aralık 2024GÜNDEM
13 Aralık 2024